یزدفردا تقوائی:بيش از هزار تن از مهندسان برجسته کشور در نامه اي به ميرحسين موسوي آورده اند:چرا جناب عالي شوراي نگهبان را براي تشخيص صلاحيت خودتان شايسته اما براي داوري و بررسي شکايات فاقد صلاحيت مي دانيد؟
مهندسان در نامه خود مي افزايند: به جناب عالي توصيه مي شود به جاي متهم کردن ديگران و ارائه دلايل طنز گونه جهت اثبات تقلب در انتخابات، به آسيب شناسي مشي، رفتار، نگرش و برنامه هاي خود در صحنه انتخابات بپردازيد و با بازگشت به دامن قانون و کشور تواضع و خشوع خود را به آراء ملت، قانون و نهادهاي قانوني نشان دهيد.
متن کامل نامه بيش از هزار تن از مهندسان برجسته کشور به ميرحسين موسوي به اين شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم
حضور آقاي مهندس ميرحسين موسوي
با سلام و تحيت
از آنجا که جناب عالي را از نظر هويت و تخصص هم سنخ و هم جنس خود مي دانيم، اين قرابت و همگرايي ما را بر آن داشت تا نکاتي را در خصوص آنچه در صحنه سياسي کشور به واسطه تصميمات جناب عالي مي گذرد به حضور تقديم داريم، اميد است نصايح برادرانه ما را که بخشي از نصايح نخبگان و بزرگان ملت ايران به جناب عالي است پذيرا باشيد.
ورود شما به صحنه انتخابات پس از سالها دوري از سياست و قدرت ما و جمعي از کساني که دوران دفاع مقدس را درک کرده اند خوشحال کرد زيرا جناب عالي را از پيوستگان و پويندگان راه امام راحل مي دانستيم، حتي از زماني که جناب عالي خود را در اردوگاه اصلاح طلبان تعريف کرديد و سرمايه هاي اجتماعي اين اردوگاه از جناب عالي حمايت کردند، باز مسئله را به فال نيک گرفتيم، بدين معني که دل خوش داشتيم که اردوگاه تجديد نظر طلبان نيز نگاه به درون دارند و کسي را که به امام (ره) نزديک تر است به ميدان مي فرستند. بازگشت آنان به ياران انقلاب نيز مي توانست مبارک و اميد آفرين باشد.
در صحنه رقابتهاي سياسي برخي از مواضع جناب عالي موجب تعجب مي شد اما باز گمان بر آن بود که آن مواضع جنبه تاکتيکي دارد و انشاءالله مبتني بر اصول و مباني نگرش جناب عالي نيست.
اما از فرداي انتخابات با چشماني مبهوت نظاره گر مشي و رفتاري از جناب عالي بوديم که هنوز از پاسخ به چرايي آن عاجزيم از شما سوال مي کنيم چگونه مي شود فردي بر اساس قانون انتخابات و پذيرش نهادهاي اجرايي و نظارتي، ثبت نام و تبليغات خود را شکل دهد اما هنگام پذيرش نتايج رقابت، با چهره اي عبوس و قهرآلود دست رد به سينه همگان زند.
پرسش هاي زير که نمونه اي که از دغدغه هاي بي پاسخ بخش عمده اي از جامعه مهندسين است حضورتان مطرح مي گردد اميد است ضمن ارائه پاسخ و اقناء نويسندگان نامه نسبت به اصلاح رفتارهاي امروز خود اقدام فرماييد زيرا فردا بسيار دير خواهد بود.
1- چرا جناب عالي شوراي نگهبان را براي تشخيص صلاحيت خودتان شايسته اما براي داوري و بررسي شکايات فاقد صلاحيت مي دانيد؟
2- چرا جناب عالي بجاي اقدام قانوني و حقوقي، بيانيه تحريک آميز خطاب به ملت صادر مي کنيد.
3- چرا راهپيمايي غيرقانوني ترتيب داده و شخصاً در آن حاضر مي شويد؟
4- چرا به توصيه هاي حکيمانه و دلسوزانه رهبري انقلاب اسلامي بي توجه ايد؟
5- چرا از هياهوي رسانه اي جهان غرب در خصوص انتخابات 40 ميليوني امت احساس شرم ساري نمي کنيد؟ و ده ها سوال ديگر
تحليل ما بر اين است که علت اصلي شکست جناب عالي در انتخابات، عدم شناخت از جامعه خويش است خاموشي 20 ساله شما منجر به دوري از عرصه شناخت اجتماعي شده است لذا در صف بندي ها و تاکتيک هاي انتخاباتي مسيري را طي نموديد که از نگاه مردم به اين مسير بي خبر بوديد علت اصلي روي گرداني اکثريت مردم از جناب عالي گرايش شما به افراد فاقد جايگاه در مردم، همگرايي با احزاب و گروه هاي ساختار شکن و فاقد مرجعيت اجتماعي، شبهه به آرمان فلسطين، اتخاذ ژست روشنفکري، ارائه نکردن برنامه شفاف و عدم باور به جايگاه دولت فعلي در افکار عمومي و... بود قطعاً از حساسيت مردم نسبت به سازمان مجاهدين انقلاب و حزب مشارکت غافل بوديد و از نفرت امت حزب الله نسبت به ملي مذهبي ها و نهضت آزادي (مطرود حضرت امام (ره) ) بي خبر بوديد و گرنه آنان را "دوستان قديمي که با هم اختلاف سليقه داريد" نمي پنداشتيد.
به جناب عالي توصيه مي گردد به جاي متهم کردن ديگران و ارائه دلايل طنز گونه جهت اثبات تقلب در انتخابات، به آسيب شناسي مشي، رفتار، نگرش و برنامه هاي خود در صحنه انتخابات بپردازيد و با بازگشت به دامن قانون و کشور تواضع و خشوع خود را نسبت به آراء ملت، قانون و نهادهاي قانوني نشان دهيد، راه بازگشت هنوز بسته نيست.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا